پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227687
فرمانده سپاه قمر بني هاشم (ع)
جوانان بسيجي بايد محيط مسجد را زنده و پرنشاط سازند
تاریخ انتشار : 1395/11/17 10:53:14
نمایش : 1868
فرمانده سپاه قمر بني هاشم (ع) گفت:حضور جوانان و روحيه‌هاي بسيجي بايد محيط مسجد را زنده و پرنشاط و آينده ‌پر و لبريز از اميد سازد. ميان مسجد و مراکز آموزشي در هر محل، همکاري و پيوند تعريف شده و شايسته‌‌اي برقرار گردد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سردار علي محمد اکبري فرمانده سپاه قمر بني هاشم (ع) استان در سفر به شهرستان فارسان در جمع روحانيون اين شهر  به سخنان مقام معظم رهبري در اجلاس نماز اشاره کرد و گفت:پديد آوردن هويتي به نام مسجد، نخست در قبا و سپس در مدينه، در شمار زيباترين و پرمغزترين ابتکارهاي اسلام در آغاز تشکيل جامعه‌ي اسلامي است: خانه‌ي خدا و خانه‌ي مردم؛ خلوت اُنس با خدا و جلوت حشر با مردم، کانون ذکر و معراج معنوي و عرصه‌ي علم و جهاد و تدبير دنيوي؛ جايگاه عبادت و پايگاه سياست، دوگانه‌هاي به هم‌پيوسته‌ئي است که تصوير مسجد اسلامي و فاصله‌ي آن با عبادتگاه‌هاي رائج اديان ديگر را نمايان ميسازد. در مسجد اسلامي، شور و بهجت عبادت خالص با نشاط زندگي پاک و خردمندانه و سالم، در هم مي‌آميزد و فرد و جامعه را به طراز اسلامي آن نزديک مي‌کند. مسجد، مظهر آميختگي دنيا و آخرت و پيوستگي فرد و جامعه در ديدگاه و انديشه‌ي مکتب اسلام است.
 
با اين نگاه، دل‌هاي ما براي مسجد مي‌تپد و از شوق و احساس مسئوليت، لبريز مي‌گردد. امروز در ميان مساجد ما کم نيستند آنهائي که مي‌توانند نمائي از اين تصوير زيبا و شوق‌انگيز را به نمايش درآورند. حضور نسل جوان پاک‌نهاد ما و حضور روحانيون و معلمان آگاه و دلسوز، مسجدهائي را به درستي، کانون ذکر و عبادت و انديشه و معرفت ساخته و يادهاي عزيز و گرانبها را در دلهاي ما برانگيخته است. ليکن تا اين وظيفه به تمام و کمال گزارده نشود، هيچيک از ما نبايد و نمي‌توانيم خطري را که از کمبود مسجد يا ضعف و نارسائي مساجد، جامعه و جوانان و خانواده‌ها و نسل‌هاي آينده را تهديد مي‌کند، غافل بمانيم و خود را از برکات عظيمي که مسجدِ طراز اسلامي به کشور و نظام و مردم هديه ميکند، محروم سازيم.
 
 
دسترسي آسان به مسجد، نياز ضروري مؤمنان و جوانان و نوجوانان ما است
 
نخستين مطلب مهم، بناي مسجد و حضور روحاني شايسته در آن است. هم اکنون با وجود دهها هزار مسجد در کشور، جاي هزاران مسجد ديگر در روستاها، شهرها، شهرکها و مجتمع‌هاي مسکوني خالي است. دسترسي آسان به مسجد، نياز ضروري مؤمنان و جوانان و نوجوانان ما است. روحاني پرهيزگار، خردمند، کارشناس و دلسوز در مسجد، همچون پزشک و پرستار در بيمارستان، روح و مايه‌ي حيات مسجد است. امامان جماعت بايد آماده‌سازي خويش براي طبابت معنوي را وظيفه حتمي خود بدانند و مراکز رسيدگي به امور مساجد و حوزه‌هاي علميه در همه ‌جا آنان را ياري دهند. مساجد بايد مَدرَسِ تفسير و حديث و منبرِ معارف اجتماعي و سياسي و کانون موعظه و پرورش اخلاق باشد. زمزمه‌ي محبت متوليان و مديران و امناي مساجد، بايد دلهاي پاک جوانان را مجذوب و مشتاق کند. حضور جوانان و روحيه‌هاي بسيجي بايد محيط مسجد را زنده و پرنشاط و آينده ‌پر و لبريز از اميد سازد. ميان مسجد و مراکز آموزشي در هر محل، همکاري و پيوند تعريف شده و شايسته‌‌اي برقرار گردد. چه نيکوست که دانش آموزان برجسته و ممتاز در هر محل، در مسجد و در برابر چشم مردم و از سوي امام جماعت، تشويق شوند. مسجد بايد رابطه‌ي خود را با جواناني که ازدواج ميکنند، با کساني که به موفقيتهاي علمي و اجتماعي و هنري و ورزشي دست مي‌يابند، با صاحب همّتاني که کمک به ديگران را وجهه‌ي همت ميسازند، با غمديدگاني که غمگساري مي‌جويند، و حتي با نوزاداني که متولد ميشوند، برقرار و مستحکم کند. مسجد بايد در هر منطقه و محل؛ مأمن و مايه‌ي خير و برکت باشد و به طريق اولي، وسيله‌ي زحمت و آزار مجاوران نگردد. پخش صداهاي آزاردهنده بويژه در شب و هنگام آسايش مردم، کاري ناروا و در مواردي خلاف شرع است. تنها صدائي که بايد ازمسجد در فضا طنين بيفکند بانگ اذان با صوت خوش و دلنواز است.

عمران مساجد و پرداختن به آرايه‌هاي معنوي و ظاهري آن، وظيفه‌ي همگان است و هر کسي به اندازه‌ي توان و همت بايد  در آن سهيم گردد. مردم، شهرداريها و دستگاههاي دولتي هر يک در آن بايد سهمي ايفاء کنند و روحاني دانا و مسئوليت‌پذير و پرهيزگار ميتواند و ميبايد محور اين منظومه‌ي تلاش مقدس باشد.

از خداوند متعال توفيق همگان را مسألت ميکنم و براي روحاني مجاهد و خدمتگزار، جناب حجت‌السلام والمسلمين آقاي قرائتي دوام عمر و نشاط و توفيق روزافزون از خداوند ميطلبم.

والسلام عليکم و رحمه‌الله
سيدعلي خامنه‌اي

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html